Friday, February 29, 2008

نبوءة


لو لم تجدني خلال ثلاث ايام

سأصبح هكذا


52 comments:

رفقة عمر said...

هاعلق تانى هنا
لا مستحيل مستحيل تكون كدة اساسا
لان الحب بيزيد جمال وشباب لان القلب المحب قلب مش حقود فطبيعى هايفضل الوجه مشرق وشباب على طول

من انا؟؟ said...

ايه الصوره المرعبه دى
لا بعد الشر عليك

سنووايت said...

شكرا لاضافتي
بس دي نبوءة صعبة أوي يارب تكون مجرد كابوس

HeBa said...

ايه النبوءة الرهيبة دي

لا إن شاء الله تلاقيك

قبل ما يحصل التحول الرهيب ده

Anonymous said...

يا باشا
متقولش كده
داحنا كلنا فداك

Anonymous said...

السلام عليكم

كل مرة بادخل هنا
بيبقي نفسي اعلق
واقولك
انت بجد شايل كل ده في قلبك
بجد نفسي اشوف رجل عنده وفاء زيك كده
انت مش معقول

فزلوكة said...

طيب ..لو قلت إنى مش فاهمة
فيها حاجة

هاجى بعد تلات أيام
يمكن أفهم

Anonymous said...

مصرى متغرب

صديقى العزيز

ممكن سؤال ليه بس ثلاث ايام

ولماذا لاتكون دائما كما عهدتك حتى اذا رأتك صدفة تذكرت ايامكما معا

صديقى لتكن دائما فى ازهى صورك عسى ان تراك نسرين ولو صدفه

تحياتى

رفقة عمر said...

شكرا لحضرتك كتير على الشرف الكبير ان حضرك تضفنى عندك
دة كتير على قوى انى اكون جزء من جنه الحب والوفاء الموجودة هنا فى مدونه حضرتك
بجد ادخلت السرور على قلبى جزاك الله عنى خير الجزاء
وشكرا لحضرتك كتير على كلامك الذى لا استحقه
ربنا يكرمك يارب ويقدر لك كل خير ويريح بالك ويهدئ سريرتك ويبلغك مناك
واعطااك بلاحساب ومن غير ميعاد اللهم امين يارب العالمين

مجداوية said...

انا طبعا اول مرة آجى هنا لأنك شرفتنى أولا بزيارة مدونتى ولا أعرف كيف وصلت اليها فهى حديثة جدا ولسه قصين الشريط من يومين تلاتة وطبعا استغربت الاسم لكن لما جيت لقيت موضوع نسرين ده موضوع كبير جدا محتاج طفطف فعلا فاسمحلى اليوم بس القى التحية والمرة الجاية اركب الطفطف من بدرى والف اشوف ايه حكاية نسرين اللى انت ايديها اليمين بس الواضح انها حكاية ورواية ,, أشكرك على زيارتك ليا ومعتقدش انك اثبت هناك فالحراسة مشددة
أنا نسخت الرسالة تانى عشان دخلت فى رسالة أديمة معلش الغريب أعمى ولو بصير

الفارس الملثم said...

ههههههههههه

ليه بس يا راجل التشاؤم ده ,

Anonymous said...

بعد الشر عليك
من ان تتحق النبوءة

بس بجد عايز اعرف ازاي حمد ماهر كان هو السبب انكم بعديتم

صوت من مصر said...

وماله بجد هيبقى شكلك حلو ولذيذ
وكانك عامله نيولوك

Anonymous said...

تعرف بجد بقالى اسبوع فى مدونتك

عشان انا كمان بحب واحده اسمها نسرين اكتر منك

لدرجة ان عجبتنى الفكره وعملت صفحة زيك وهكتب فيها عن نسرين بتعتك

ابقى ادخل شوفها :
http://www.nesreenona.blogspot.com/

وكمان استعنت بجمله لك فى مدونتك وحططها وصف لمدونتى ..

سلااااااااام

Anonymous said...

سورى ..

أقصد هكتب فيها عن نسرين بتعتى مش بتعتك ..

د/اجدع بنوته said...
This comment has been removed by the author.
روح شرقيه said...

برغم ان صوره البوست
نأذتنى اول ما شفتها
بس هقولك حاجه انا عيطت من كل الضحك الصوره مجرمه برغم ان كلماتك مضمونها كله حزن
بجد انت مجرم فى تشبيهاتك
مقصدش مجرم الوحشه انا اقصد انك بجد مش عادى واحساس الحب اللى جواك بيخليك تبدع فى تشبيهاتك برغم انى بعتب عليك فى ردك على البوست اللى فات ومهاجمتك لحد بأسم
قمر الشتا
عاوزه اقولك حاجه فى ناس ما عرفتش الحب اللى انت عايشه
وبيخلطوا ديما ما بين الحب و الاعجاب و التعود
عشان كده عوزاك تتمالك اعصابك على الناس اللى ما عاشوش نشاعرك
لان كتير حاسس بيك وبحبك لنسرين وبيدعولك انك تلتقى بيها فى القريب انشاء المولى
بس بردوا عاوزه اقولك برغم قساوه ردك الا انى ضحكت من قلبى لانى كنت هرد نفس كلماتك
دى
ههههههههههههههههههههههههههههه
لو حد شكك فى احساسى
عموما ربنا يكرمك
بس متبقاش زى صاحب الصوره دى
برغم ان ضحكته طيبه اوى
بس الزمن اكل وشرب منه لما شبع
ههههههههههههههههههههههههههههههه
مش قادره اتصور انت ازاى قدرت تكتب كلماتك دى على قمر الشتا
اهدى وطول بالك
احنا متأكدين ان الحب عمره ما بيتنسى
واكبر دليل انك حببتنا فى نسرين
بكلماتك عنها وعن احساسك بيها
هفضل ادعيلك
بس ما تنسانيش اول ما تلاقيها
وتفرحنا با لقائكم
تحياتى
ليك

Anonymous said...

اولا دى مش نبوءة خالص لانك لا يمكن تصبح هكذا انا مختلفة معاك كليا وجزئيا
مهما تلاعبت ايادى الزمن وعبثت بملامحك الشكلية فلن يظهر عليك غير روحك الشفافة المليئة بالحب وهذا هو المهم ليس بالشكل وحده تتحدد الملامح ولكن بالروح والمشاعر الحقيقية الفياضة
اما نبوءتى لك انك مهما طال الزمن ستظل انت ساعد نسرين الايمن بروحك وحبك لن تتغير فهنيئا لنسرين انها سترجع وتجدك مثل ما انت بل حبك لها وعشقك زادك جمالا

سيمون

حواء said...

ياى ... ياشيخ حرام عليك ليه الاذى ده ؟؟؟؟؟!!!!!!

mnoon said...

كده فى أول زياره لمدونتك
تورينى الصوره دى
أنا حعلق فى موضوع تانى
سلام أصل أنا حاسه إنى دخلت بيت الرعب

noha said...

:)

بعد الشر عليك يا فندم
وزى ما قال رفقة عمر
الحب دائما وابدا بيزيد الجمال ومش بالضرورى يكون فى الوجه
ولكن الجمال الاصلى ما يبقى بعد سن الخمسين :)


اينعم ممكن كلامى بره الموضوع
بس الحقيقة انا مش فاهمة النبوءة خااالص

!!

تحياتى

______

سعيدة بمرورك حضرتك عندى
وسعيدة باضافتك مدونتى المتواضعة عندك

:)

كرياكو said...

لا ياعم بعد الشر عليك
دى صورة بردو

على فكرة مدونتك جميلة اوى

وبجد سعيد بوجودى هنا


لك تحياتى

مجداوية said...

شكلك اتقبض عليك تحرى ,انت روحت تدور على نسرين فى قصر العروبة ولا ايه بشكلك ده ؟؟ نتمنى أن يكون الغياب بسبب آخر ,,المهم ,,جاتلى فكرة مره لو أن روميو وجولييت فى عصرنا ده كانت القصة تبقى ازاى ؟؟مش كان الموبايل له دور البطولة معاهم هو والكمبيوتر بس كانت الحبكة الدرامية والنهاية المفجعة سببها ان موبايل واحد منهم فصل شحن أو الشبكة واقعه أو تيجى جولييت تطلب روميو واحدة تقولها عفوا لقد نفذ رصيدكم يرجو اعادة شحن البطاقة أو كانت النهاية اتحولت لنهاية سعيدة وفعلا الموبايل انقذهم من الموت وكانوا اتجوزا وساعتها مكنتش حتسمع عنهم حاجة لأنهم اتحولوا الى ناس عادية جدا زى كل الناس اللى متجوزة وكان روميو بدل ما كان بيقضى الساعات تحت بلكونة جولييت عشان يشوفها كانوا حيلاقوه عايز يرمى نفسه من البلكونة وهو بيلعن اليوم اللى اتهف فى عقله وخلاه يحب ويتجوز او كانوا لاقوه هايم فى الشوارع بعد كام سنة جواز وهو شكل الراجل اللى انت حاطط صورته ده وبيردد بلا توقف الله يخرب بيتك يا جولييت زى واحد عندنا فى الآسكندرية اتجن وماشى فى الشارع يردد بلا توقف الله يخرب بيتك يا شادية ,,,الخلاصة ان احلى ما فى موضوعك هو هذا الحرمان وهذا الانتظار وهذا التصور الرومانسى الوردى واللى هو نوع من الهروب من واقع متلون بلون أسود من قرن الخروب واللى باحسدك عليه انك وسط السواد ده كله قادر تلون واقعك بهذا اللون الوردى الجميل ,مش حاتمنى زى الكل انك تلاقيها لكن حاتمنى لك انك تحتفظ باللون الوردى ده سواء كان فى بعدها أو فى قربها واللى متزعلش منى لو قولتلك انى أشك باحتفاظك بيه فى قربها دى أصل لون الخروب عندى غامق شويتين تلاتة

عروسة ننوسة said...

لا اله الا الله ...ايه ده جبته منين والله برافو عليك

مي بهاء الدين said...

تعالي يانسرين بسرعة
الوضع بقى خطير جدا

جدا

جدا

Unknown said...

السلام عليكم

لا لالا لا ليه كدا بس

انا بتفق مع رفقه عمر ونهى

الحب بكل اشكاله بيملي القلب حيويه ونشاط وشباب

لكن القلب الاسود هو اللي بيجيب اكتئاب والمظر المخيف اللي بره

رفقة عمر said...

حضرتك قولت انك بتتدخل النت الخميس والجمعه انتظرنا ظهور حضرتك ولكن حضرتك ماازلت مختفى
اتمنى انك تكون فى احسن حال
من فضلك طمنا على حضرتك

ساعد نسرين الايمن said...

رفقة عمر

يا تري هتصدقيني لو قلتك ان 90% من الدفء اللي في الي بحس بيه في الغربة
انتي سبب مباشر ليه
بجد مش عارف ليه كلماتك بتفكرني بمصر
ساعة العصاري
اول مرة احس ان ممكن الكلام ينقط حنية كده
رفقة عمر
بجد انا مستغرب جدا ازاي ممكن اكون مش عارف اسمك/ سنك/ مكان
بس اتتأثر اوي جدا بكلامك
بجد هي ديه عبقرية الانترنت
لو كلامك صح
يبقي انتي اكيد اشراقة وجهك بينور بيها مدينتك حيث تسكنين
ولا يحتاجوا اي مصدر آخري للطاقة

ساعد نسرين الايمن said...

مدونة من اجل الحب

يا فندم بس وجودك كافي لطرد كل الاوارح الشريرة
ها روحتي بالليل كوبري ستانلي ولا لسه
انا كمان نفسي اوي اروح اسكندرية

تحياتي

ساعد نسرين الايمن said...

سنوايت

تخيلي ان حياتي في غيابها عبارة عن كابوس مماثل متصل
كم اتمني صدفة كتلك التي جمعت بميس م في المترو
عارفة ؟
ساعات بيبقي نفسي ادور عليها اوي في عربيات السيدات
انا دوقتي هنا في بلد مش فيها مترو اساسا
وبالتالي صعب الصدفة تتكرر
ادعي اني اخرج من الكابوس ده بقي

تحياتي لك
يا من هي
اجمل من آليس

ساعد نسرين الايمن said...

هبة

اهيه الايام عديت ومش لقيتني
والتحول حدث وبزيادة كمان
دوقتي انا محتاج عشرين عملية تجميل عشان بس ابقي زي الصورة اللي مش عاجباكي ديه
غيابها اخد كل الحاجات الحلوة اللي في حياتي وروحي وملامحي
لكن انا حاول ارجع تاني
هحاول اكون جميل وجميل اوي مش عشاني
عشان لما هي تشوفني تشوف حاجة حلوة
عشان بجد هي تستاهل احلي واغلي حاجة في الكون

شكرا لوجودك دائما هبه

ساعد نسرين الايمن said...

شمشون

كلك فداي ايه بس
محدش فيكوا لسه ساعدني ان القيها
بس عمتا باحيي شعورك وشايلك لعوزة والله شمشون

ساعد نسرين الايمن said...

مرام

جايزة واحدة يا مرام عشان الراء
مش كنتي عارفة تخيلوا يزودوا الحروف اللي شبهاها في اسمك ولا ايه
طبعا راجل زي مش هاتشوفي
معقولة في حد في الدنيا ذكي وحنين وشاعر وحساس ورائع وعبقري ومتواضع زيي انا ؟
بالطبع لا
وحتي انا اوعدك انك مش هاتشوفيني ابدا وجها لوجه
بس انا ممكن اقربها ليك
بجد انا شبه احمد السقا
بس علي احلي طبعا

ساعد نسرين الايمن said...

فزلوكة

انا استنيك بعد ثلاثة ايام
عشان افهمك
بس انتي مش جيت خالص
فالنبوءة اتحققت
واللي كان كان
عوضنا عليك يا رب

وياليت تبقي تعدي كل ثلاثة ايام تشوفي التطورات الله يخليكي

ساعد نسرين الايمن said...

مصري مغترب

الاول انا باشكرك عشان سمعت الكلام
ثلاثة ايام هي اطول فترة استطيع الحفاظ فيها علي عقلي من الجنون بدونها
بعد ذلك لست مسئولا عن شيئ يحدث
لا تخش فنسرين لن تراني بهذا الصورة ابدا
فبمجرد ان يقع نور وجهها عليا سوف اعود اميرا كما خلقني الله
عشان هي نجمة كل ما ضيها يلمس حجر يعلي ويتحول قمر
ولو شفتني وانا دورايش كده
ساتحول في غمضة عين الي اوسم رجل في الكون
لكن ما فائدة الوسامة بدونها يا عزيزي
لا اريد ان اكون في ابهي صورة الا معها
وده كمان مش عشاني عشانها
عشان هي تستحق ان تري الافضل دائما

طبعا يا صديقي لا تحتاج ان اذكرك ان ديه مدونتك تشرفنا في اي وقت
وسما بتسلم عليك

ساعد نسرين الايمن said...

مجداوية

اهلا بيك هنا
المدونة حصلها المجد
ازاي عرفت مدونتك ؟
ديه قصة كبيرة
كان فيه سبعين واحد عايزين يثبتوني في اسكندرية
طبعا اتغلبت عليهم وفتشتوهم
لقيت معها اسماء الناس اللي اثبتتك
والظاهر كان فيهم حد بيقرأ ليك
فعرفت اسم المدونة فدخلت
هو انتي تعرفي حد اثبت من العصابة دول قبل كده ؟
طفطففي براحتك في المدونة
ولو عايزين اجيب ليك توك اهلا وسهلا
واضح اننا هنبقي صحاب اوي علي فكرة

ساعد نسرين الايمن said...

الفارس الملثم

ههههههههههههههه
وكمان ليك نفس تضحك
حاضر
ليه بس التفاؤل ده؟
ممكن اعرف السبب؟

ساعد نسرين الايمن said...

علا

النبوءة اتحققت واللي كان كان
دورا معايا عليها لاحسن الوضع يتنيل اكتر

موضوع احمد ماهر هاحكيه في بوست منفصل
بس بحاول اخد جنسية اجنبية الاول
عشان اتكلم براحتي
تحياتي علا

ساعد نسرين الايمن said...

Anonymous

الف مبروك المدونة بتاعتك
حقيقي انبسطت
فعلا النسرينات يستحقن مننا نحن النسرينون اكثر من كده
لازم نعمل ليهم عالم جميل من الاحلام الوردية والالعاب والسحر
الطبيعية النسرينية تسحر
وتخلي الواحد عايز يعيد تشكيل كل حاجة عشان تتناسب معها

طبعا بحي شجاعتك وشعورك انك قولت ليا بعد ان اخذت البوست
انك اخدت بوست من عندي
لكنك لم تشر الي ذلك في مدونتك يا صديقي

عارف ؟
انا نفسي نعمل رحلة يكون كل البنات اللي فيها اسمهم نسرين
وكل الاولاد اسمهم علي اسمي او اسمك

اتمني لك كل توفيق
استمر يا صديقي

ساعد نسرين الايمن said...

صوت من مصر

النيولوك دوقتي اتغير
ولازم اعمل 5468214764774220 عملية تجميل
عشان ارجع للشكل بتاع النبوءة ده
ادعي لي

ساعد نسرين الايمن said...

روح شرقية

لما بتيجي انتي بيحلو الكلام
باتنهد في سري واهديلك سلام
بجد بتجي شايلة انوار جديدة وكبيرة للمدونة هنا
فعلا باتبسط اوي لما اشوفك
طبعا واضح من الصورة انني مجرم ووش اجرام كمان

عاجبني اوي انك تفهمتي موقفي في الرد عليه
هو خرق قاعدة انا حطيتتها اساس في المدونة
وهي قاعدة
من حقك تعاتبيني
من حقك تحاسبني
لكن مش من حقك ولا من حق اي حد في مشاعري تكدبني

طبعا يا فندم هو انا اقدر
والله اول ما اوصله هاعمل حفلة كبيرة وطبعا مش هاعزكم انتي بالذات
عشان انتي صاحبة الفرح وانتي اللي هتكوني بتعزمي الناس
بس القيها بس
وضوف انا هاعمل معكم ايه

حقيقي شكرا ليك انك معاي في وجهة نظري وشكرا انك بتيجي تتدينا الدفء في عز الشتاء ده
شكرا لوجودك دائما

ساعد نسرين الايمن said...

سيمون

ذكرك ان ملامحي الشكلية مش ممكن تكون كده
اكد لي انك حد يعرفني
ويعرف انني شبه احمد السقا
ومش ممكن اكون كده
سيمون بجد
من انتي ؟

ساعد نسرين الايمن said...

بوسي كات

حرااام عليا
طب ليه
يا بنتي ده البوست ده يعتبر التتطور الطبيعي لبوست الحاضر الغائب بتاعك
فكري وهتلاقيها كده صدقني

اهلا بيكي دائما
بالمناسبة انتي تعرفي رحاب
اللي هي roly cat ?

ساعد نسرين الايمن said...

mnoon

اتخضتي من الصورة ديه
امممممممممممم
اومال لو شفتني بقي بعد تلاث شهور هتعملي ايه

علي فكرة مدونتك اكثر من رائعة
استمري من اجلي بليز

ساعد نسرين الايمن said...

حنة السكر اللي اسمها نهي

النبوءة اتحققت
واتحولت للشكل ده
وهافضل مسجون في الشكل ده
لغاية لما الاميرة نسرين
تيجي ترجعني

قوللها بقي
بجد وجود دايما بيشرفني اوي

ساعد نسرين الايمن said...

كرياكو

بجي شعورك
بس صدقني بعدي عنها اكبر شر حصل للبشرية منذ الحروب الصليبة
شكرا انك بتشجعني اكتب

انا اسعد بمروك هنا
يارب دايما

Anonymous said...

اولا انا فعلا اعرفك زى ما قلت للصديقة "سما" اننا نعرفك بكتاباتك واحاسيسك الرقيقة الصادقة
لكن للاسف معرفكش شكليلا ولو اعرفك ده يبقى ليا الشرف ..
ثانيا انا واحدة من قراء مدونتك المتميزة

سيمون

ساعد نسرين الايمن said...

العزيزة مجداوية

لو روميو وجولييت موجودين دوقتي
فمتهيالي ان الشرير بتاع القصة هيكون نجيب سايروس مش اهلهم
عشان خو الوحيد اللي ممكن يقطع كلامهم ويبعت ليهم البت بتاعتة عفوا لقد نفذ رصيدكم

اما عن رغباتك في احتفاظي باللون الوردي
فمن قال ان لوني وردي
لوني شديد الشحوب في غيابها
كما ان طلبك شديد القسوة
عارفة حسيت انك تطلبين مني ان اظل قليلا علي النار لانك لا تحبين اللحم اللي مش متحمر اوي
طلبك شديد القسوة
لكن اعرف انك صديقة جيدة
سلام

ساعد نسرين الايمن said...

gannah

محمد رسول الله

ياهلا بالعرايس الحلوة
حمد علي سلامتك من رحلة دمياط الرهيبة ديه

انا جبت ده من عندها
انتي نسيتي ولا ايه ؟
انا مجرد ساعد
شكرا لمروك الاول
في انتظار مرورك ال122551105584285

ساعد نسرين الايمن said...

العزيزة مي

شكرا لندائك لها
يارب تسمعك
او تسمعني
يجد يحي شعورك بان ثمة خطر يتهددني
احميني بقي
مش احنا اخوات؟

ساعد نسرين الايمن said...

نسرين

الاول انا اسف طبعا مش هاقدر استبدل عزيزتي باختي
عشان انا مش ليا اخوات اسمهم نسرين

بس ممكن اقولك يا بنت عمي
ثانيا المنظر المخيف اللي بره ده
حصل ليا علي طوال بعد طلبك مني ان اقولك يا ختي
ولو قولتيها تاني ممكن اتحول ضفدعة

ساعد نسرين الايمن said...

رفقة عمر

حاولت اغير الصورة والله ومش عرفت
ممكن تساعديني؟