Friday, February 29, 2008

رقة







كانت تمشي علي العشب
فلا ينثني منه عود واحد

28 comments:

Anonymous said...

الله عليك بجد

تشبيهاتك مش ليه حل

هو لسه في الرقة ديه

ساعد نسرين الايمن said...

اصدقائي الاعزاء

اهي التعليقات فتحت اهي
ياليت تعلقوا في البوستين بالتساوي
مش تعلقوا علي بوست وتسيبوا بوست

وياليت يا جماعة اللي يضفينفي عنده في مدونته يقول ده مش يسيبني اعرف بالصدفة عشان علي الاقل ارد له الجميل واضيفه
وياليت اللي يشوف لنك المدونة بتاعي في مجونة اخري ومش مضافة عندي في البلوج يقولي عشان اضفها

في انتظاركم جميعا

رفقة عمر said...

الصور جميله قوى
والكلمات معبره بجد انا بدات احس ان نسرين هى حوريه من الجنه مش بنى ادميه عاديه زينا كدة

Anonymous said...

السلام عليكم
انا تقريبا بقيت مدمنة مدونتك
علي الرغم من الصداع النصفي اللي هيفرتك راسي
مقدرتش انام من غير ماشوف البوست الجديد
وفي كل مرة بقرا فيها بوست جديد لك
بحس انى نفسي اتعرف علي نسرين
وباتمنى ان ربنا يسعدكوا

ساعد نسرين الايمن said...

غاوي حب

ربنا يخليك
احنا بقينا عشرة اهو

والله لسه فيه
دور معايا عليها
وانت تشوف ارق من كده كمان

تحياتي

Anonymous said...

مصرى متغرب

صديقى العزيز

تحياتى

بصراحة انا مش عارف اقولك ايه بس اكيد فيه فى حياة كل واحد منا نسرين ولو الظروف منعتنا عن ان كل واحد يجتمع بنسرينته يجب ان لايؤثر ذلك على حياتنا وندعها تسير فى سلام وتبقى ذكرياتنا الجميلة اسيرة معنا فى ساعات وحدتنا هنا فى الغربه نتذكرها ونعيشها ونمقت الظروف التى فرقتنا
ولكن عند بداية يوم جديد نتناسى ونتعايش ونحتفظ بذكرياتنا فى غرفتنا المغلقه لنعود لها ليلا مع شريط اصالة لو تعرفو وكوب شاى واضاءة شبه معندمه

صديقى العزيز مشاعرك الجميله ذكرتنى بنسريتنى وكنت اعتقد اننى قد نسيتها

اتمنى لك ان تجد نسرينتك حتى تمتعها بتلك المشاعر والاحاسيس الجميله

وسلام مؤقت

الفارس الملثم said...

بجد صورة حلوة اوي

كلامك كل مرة بيحسسني انك بتكلم عن ملاك

تقبل مروري دائما

د/اجدع بنوته said...

هى العيال الامامير دى بيخلفوهم ازاىىىىى

تحياتى

د/اجدع بنوته said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

وكدائما اجمل واكبر الاحاسيس فى ارق واقل الكلمات والمصطلحات
فكلماتك تهفو مع النسيم فوق اوتار قلوبنا فتخرج اعذب واصدق وارق الاحاسيس والمشاعر
اللهم ارزقك السعادة وراحة البال

سيمون

عصفورة من الشرق said...

انا مش عارفه اقولك ايه هو فى كده فى الدنيا يعنى نسرين اللى بتكتب عنها حقيقه ولا حلم فى ملايكه بتمشى على الارض وحب ورقه كده عايزه اقولك انى فى اكتر من موضع دمعت وحسيت بحنين ورغبه فى انى اقابل نسرين واجمعكم ببعض يا بختها بحبك

عصفورة من الشرق said...

اه نسيت اقولك اتمنى تتقبل مرورى الاول بس اكيد مش الاخير
انا جديده على المدونات ارجوك تقولى ازاى اضيفك فى مدونتى لو معندكش مانع

ساعد نسرين الايمن said...

للناس اللي مبتسمعيش الكلام اكتب
للناس اللي مبتنفذيش الاتفاقات ادون

طبعا كالعادة معلتقشوا في البوستين بالتساوي ولا حاجة
ومفيش حد عمل كده غير رفقة عمر ومصري مغترب والضيفة الجديدة د/اجدع بنوتة والفارس الملثم وسيمون
لهؤلاء جميعا اتوجه بتحية وشكرا
اما الباقي
فحسبي الله ونعم الوكيل

كمان محدش قالي انه ضافني ومحدش ضافني اساسا
منتهي الالتزام بالتعليمات
المفروض انهوا انتوا الجيش اللي هيحارب معايا معركتي عشان اوصل لنسرين
بجد بجد جيش لا يقهر ولا ينام وبيسمع الكلام
اوكي استحملوا بقي

قرار ديكتاروي رقم واحد

مفيش حاجة اسمها بوستين يتنشروا مع بعض بعد كده

قرار ديكتاروي رقم 2

الغاء مكافاة جمع المعلومات من جميع السادة المعلقين

قرار ديكتاروي رقم 3

تعين الاستاذة المحترمة رفقة عمر رئيسة لرابطة المعلقين العرب في المدونة

وسمعني سلام
صدقوني النهاردة انا بين ايديكم صدقوني
بس بكرة هتدروا مش هتلاقوني

ساعد نسرين الايمن said...

اصدقائي الاعزاء

بجد بجد وحشتوني
طبعا انا عارف انني متاخر في الرد ولكن والله لظروف صعبة جدا وغصب من عني حقيقي

اصدقائي الاعزاء
احيانا تاتيني تعليقات وتشعرون انتوا بحدتي في الرد عليها
وانا اود هنا ان اواضح بعض النقاط

يضايقني اكثر ما يضايقني ان يسالني احد اي احد وهو يستظزف وبعد كل ده هو مين نسرين بقي ؟
اي حد يسال السؤال ده يستحمل بقي انا بقول اهوا ان السؤال ده بيستفزني لاقصي درجة والحاضر يعلم الغايب اتفقنا ؟ اوكي ؟

ثانيا يضايقني جدا ان يشكك حد مجرد تشكيك في مشاعري / مشاعرها
فهذا يقترب عندي من الكفر باي جمال في الكون وهذ مالااريده مطلقا
فانا وهي نتعاون في زيادة مساهات الحب/الجمال/الخير في الكون
مش ينفع حد يحاول يكسر قي ده

معذزة لهذا الكلام الاكاديمي لكني حقا النقطتين دول بيضاقوني جدا
لذا وجب التنويه

اشكر سعة صدركم جميعا
والان مع امتع جزء في حياتي في الغربة
وهو الرد علي تعليقاتكم

ساعد نسرين الايمن said...

رفقة عمر

الاول شكرا ليك انك علقتي في البوستين
رغم ان المرة ديه حسيت بالغربة
انتي فاهمة طبعا

رفقة عمر
عارفة انا نفسي في ايه ؟
انا نفسي اتجوز انا ونسرين وبعدين اموت شهيد عشان يبقي ليا في الجنة 70 من الحور العين وتكون نسرين اميرة عليهم
واكون بكده ادتها خلودفي الجنة
عشان بجد انا عارف انها هتكون اجمل منت كل الحور العين
يارب يحصل كده
والقيها
واموت شهيد
ونكون مع بعض في الجنة ومش يفارقنا
اي حد ولا ملك الموت ذاته

وشكرا ليك انك بتحسني بجد

رفقة عمر
انتي بجد رفقة عمر

ساعد نسرين الايمن said...

هبة الله

انا كمان تقريبا بقيت مدمن تعليقاتك الذكية واللذيذة

شكرا لذوقك واهتمامتك بالمتابعة
انا كمان عندي صداع بيفترك دماغي كل لما افتكر انني عايش دوقتي من غير نسرين

ان شاء الله لو لثيت نسرين هاعزم كل قراء المدونة بجد في رحلة في البحر
وانت أول واحدة معزومة

شكرا لوجودك

ساعد نسرين الايمن said...

مصري مغترب

ايه النور والعسل ده كله
مش عارف اقولك ايه بجد محمد
المشكلة انه حياتي انا توقفت عندها
وابتدات بيها
بجد ايامي قبلها عدم
وايامي بعدها ندم
عندي حالة نوسولتيجا جامدة ليها

انت بتكلم عن بدايات ونهايات ايام جديدة
صدقني لم اشعر ابدا ببداية اي يوكم او نهايته
كلمتي شروق او غروب لم تعد في قاموسي
احيا ليا واحد ممل طويل من غيرها
ادعو لي ان يخرجني ربي منه

اعجبني انك تذكرت مع كلماتي نسرينتك
واتمني مثلك ان القي نسرين فنتمعا سويا بنعم الله علينا
تحياتي لك
وللمنصورة
وللامارات

ساعد نسرين الايمن said...

الفارس الملثم

اهلا بيك في اي وقت
انا اتكلم فعلا عن ملاك
اتخيل ان الحور العين في الجنة معلقين صورتها عندهم
كما نعلق هنا صور الممثلات الرقيقات

ارحب واتمني مرورك دائما

ساعد نسرين الايمن said...

د/أجدع بنوتة

يعني كليات القمة
يعني مقالات الدستور اللي بتكلم عليها
يعني المدونين
وأدب المدونين

اهلا بيكي
عارفة بجد انا بكون مبسوط
لما القي اني في نسبة كبيرة من قراء مدونتي من كليات القمة
بحس ان المدونة هنا للنخبة والصفوة
وفعلا انا بشكر نسرين عشان هي كانت
السبب انني عرفتكم

د/اجدع بنوتة
عاجباني اوي مدونتك الجميلة رغم انني اتخضت اوي من شوية
دخلت علي مدونتك
لقيت فيها زائر من اسرائيل
اه والله
تخيلي
يعني حتي الصهاينة
ابتدوأ يفهموا انك خطيرة اوي
بجد خطيرة
د/أجدع بنوتة
وبجد اسعدتني زيارتك
ابقي تعالي دايما

ساعد نسرين الايمن said...

د/ أجدع بنوتة

حذفت التعليق ليه ؟
ده كنت هابقي مبسوط اوي لو جاه لي تعليقان منك شخصيا

اه نسيت اقولك
العيال الحلوة ديه سيادتك
انعكاس لروحك الجميلة

تحياتي

ساعد نسرين الايمن said...

سيمون

مازالت اتسائل
من انتي؟

في انتظار الاجابة

ساعد نسرين الايمن said...

عصفورة من الشرق

اهلا وسهلا بيكي يا فندم
في عالم نسرين
نسرين طبعا حقيقة 100 % و
لكن هي نموذج صعب اوي يتكرر
متهاليي ان حوريات الجنة
مش فيهم اي واحدة زيها
يارب تقبلبها
وتجمعينا ببعض
عارفة عصفورة ؟
انا بجد نفسي امسك ايدها
و اضم عليها اوي
وادور علي كل الناس
واقولهم بفخر
هي ديه نسرين
هي ديه نسرين
يارب ده يحصل
رغم انني اخاف اني امسك ايدها جامد
فاسمع صوت كراااش
من فرط رقتها

اهلا بيكي دائما

ساعد نسرين الايمن said...

عصفورة من الشرق

اتمني ان ياتي يوم لتخبريني ان هذا مرورك المليون واثنا وعشرون
فانسانة رقيقة زيك
تدمع عيناها من كلماتي عن نسرين
انسان تشرف اي مكان تكون فيه
ياليت بس تبقي تيجي علي طوال

بالمناسبة انا مش عارف ازاي انتي جديدة علي النت
رغم انك تكتبين باحتراف واضح ماشاء الله
اعجباني جدا ذكائك في ااختيار عناوين بوست
اسفكسيا الكلام ومدرسة الحب
بجد بجد برافو عليكي
طريقة الاضافة كالاتي
تفتحي
layout
وبعدين تختاري
add apage element
هتفتح ليكي صفحة
تختار منها
link list
وتكتبي عنوان المدونة اللي عايزة تتضفيها

عصفورة الشرق
شرفتي ونورتي المدونة

رفقة عمر said...

بجد باعتذر انى مش كنت اول تعليق
ثانيا اشكرك على المنصب الكبير اللى حضرتك منحته ليا بجد دة شرف كبير ليا
ثالثا اسال الله لك ان تحقق امنيتك وتجتمع بنسرينتك دنيا واخرة اللهم امين يارب العالمين
يحشر المرء مع من احب

Anonymous said...

الاجابة على سؤالك
انظر بوست نبؤة
:)))

سيمون

Anonymous said...

مش عارفة هي الناس المفروض تبقي زيك ولا أنت إللي غلط..............بس إللي أنا واثقة منه إن أنت إحساسك حلو......لدرجة إني حاسة أو بمعني أصح مستغربة إزاي أنت مصدق كل ده أنا من رأيي والله عشان حياتك بس"قبل ما تحلم فووووق أحلم و أنت فايق قبل ما تطلع فوق أنزل للحقايق"

Anonymous said...

مش عارفة هي الناس المفروض تبقي زيك ولا أنت إللي غلط..............بس إللي أنا واثقة منه إن أنت إحساسك حلو......لدرجة إني حاسة أو بمعني أصح مستغربة إزاي أنت مصدق كل ده أنا من رأيي والله عشان حياتك بس"قبل ما تحلم فووووق أحلم و أنت فايق قبل ما تطلع فوق أنزل للحقايق"

MaYoOsH said...

أسلوبك عجبني كتير

قريب من أسلوبي نوعا ما

لقيت متعة وانا بلف بالمدونة

أراكِ قريبه ان شاء الله

وكل عام وانت بخير