Monday, January 14, 2008

سألت نفسي كتير ولا يوم راسيت علي بر

اليوم فقط تنبهت الي اني اطلقت مدونتي في يوم 13 يناير
صباح النحس علي الصبح
والنهاردة الاتين
لسبب ما تحدث لي كل المشاكل يومي السبت والاثين
استيقظت علي خطا فادح
ونالت عقابي سريعا
ذهبت الي العمل متاخر
لم اختم البصمة في ميعادها
سيتم الخصم مني
لسبب لا اعلمه دائما اصل متاخر
يبدو انها لعنة
اول ما وصلت طلبيني مديري
لم تكن ذقني محلوقة
بسبب ازمة المياه في جدة حيث اسكن
ايضا لم يكن لدي البال الرائق للحلاقة
تبا ياله من صباح
واكتشفت ضياع اوراق ضمان بنكي ب486000 ريال
ربنا يستر والقيه
عشان هتبقي مجزرة
لم استقر بعد علي ما انوي فعله في المدونة
الا انني ارجو من الجميع ان يحتملني
حتي اتعلم كيف انشر الفيديو والصور
لم اخبر احد اي احد بمدونتي
عداها طبعا
كيف سيستقبلون الخبر
هل ستكون عندي الشجاعة لاتحدث عن نفسي ومشاعري بمنتهي الحرية وانتقد اشخاص امام اناس يعرفون
اعتقد انه موضوع صعب
لن اخبر احد الان
ايضا لم استقرحتي الان كيف سيكون شكل المدونة
ارجو ان يعذرني الجميع فانا اخطط لسفري في ظل ظروف صعبة جدا والله
لكني اشعر انني لو لم اكتب ساجن
لا اريد ان تكون المدونة سياسية رغم اهتمامي الشديدة بالسياسة
واحتكاكي المباشر بالناصريين والشيوعيون والاسلاميون والاخوان
لا اريدها سياسية لن اكون وائل عباس مثلا
ولا اريد دينية فمدونات الاخوان تملا النت
ويجب ان اعترف لست عبدالمنعم محمود
فكاهية لا لست غادة عبدالعال
فنية ايضا لا انا مش روتانا
ولا الحادية عشان مش بحب ولا بطيق كريم عامر
بقي المدونة المثلية
وطبعا انا مش شاذ زي خالد الصاوي
طيب نقلبها حكايات
بس اكيد مش هاعرف اكون زي رحاب
طيب نقلبها خواطر
كمان نعملها مدونة خدمية
اي حد عايز يتزوج زي
ينشر بياناته عندي
ويبقي يعزمني علي الفرح
عايزين الرقم ؟

2 comments:

Anonymous said...

علي فكرة انت استاذ
وكلنا واقعين في نفس حيرتك

سمير

ساعد نسرين الايمن said...

سمير
سلامتك من الوقعة يا حبيبي