Wednesday, March 12, 2008

براءة





كنت أشعر اني شيطان
أمام براءة عيناها

26 comments:

رفقة عمر said...

اخبار حضرتك ايه يارب تكون فى احسن حال
لى رجاء ياريت حضرتك تغير صورة البروفيل مش مناسبه لمدونه حضرتك ابدا ابدا
بجد اختيار حضرتك لصور بنات روعه بجد ملائكه فعلا
ربنا يريح يالك ويعطيك من حيث لا تحتسب اللهم امين يارب العالمين

Anonymous said...

السلام عليكم
حقيقي كل مرة بتبهرنى بافكارك وخواطرك عن نسرين
ويا ريت تسمحلي اضم صوتى لصوت لرفقة عمر بالنسبة لموضوع الصورة
ويا رب نسمع عنك كل خير
وربنا يجمعك انت ونسرين علي خير
اعمل ايه باه
مش بايدى غير الدعاء ليكم
يا ريت كنت اقدر اعمل اكتر من كدة
مكنتش اتاخرت

Anonymous said...

انت رقيق علي فكرة

Anonymous said...

سلام عليكم
مع احترامي لرأي رفقه عمر وهبه الله انا معترض بقي علي تغيير الصورة ، اصله امور خالص ، ده حتي بيفكرني بنفسي لما كنت بفكر اخطب ارق واجمل ممثله شافتها السينما المصريه ........... يااااااااااه كنا عاملين زي جوزالغربان لا لا لا اقصد جوز الغزلان :)
الانسان احساس

ساعد نسرين الايمن said...

رفقة عمر

كلامك سكر
ودمك عسل
وقلبك قشدة

جيب رغيفين
واجيللك ؟

وطلباتك اوامر يا فندم وهاغير الصورة حاضر

وشكرا علي الدعوات الدافئة

رفقة عمر
انتي بجد رفقة عمر

ساعد نسرين الايمن said...

هبة الله

حقيقي انا نقسي بتبهرني نداءات نسرين ليا انني اعمل كذا ومش تعمل كذا
يا بنتي انا مش باعمل حاجة
في روح ساكنة جوايا هي اللي بتحركني
اشكرها هي
وانبهري بيها هي
بس ابقي زوريني انا
لغاية لما القيها
وابقي زويينا انا وهي بعد كده
عارفة يا هبة انا مرة طلبت من الناس انهم يسالوا كل الناس اللي يعرفهم عن نسرين
محدش سال طبعا
ابقي اسالي انتي
ممكن بجد ربنا يجعل ليك سبب انك تجمعينا

وشكرا اوي لدعائك لي
صدقني بيوصل ليا
انا باحس اوي بالدعوات
وبتأثر فيا
يمكن عشان بعد ما هي راحت مش عندي حد يدعي لي
بس بجد شكرا لك اوي علي دعواتك

في انتظارك دائما
وياليت تبعتي لينك مدونتك بليز

تحياتي هبة الله

ساعد نسرين الايمن said...

سما

انتي اللي حساسة اوي علي فكرة

ساعد نسرين الايمن said...

الانسان احساس

ايييييييييييييييه ايه ايه ايه ؟
انت معترض ؟
وعايزني اكسر كلمة رفقة عمر وهبة الله ؟
لا يا حبيبي
هنا المدونة ديكتاروية علي الاخر
ونصيحة مش تحاول تعترض عليا راي ولا راي رفقة عمر ولا راي هبة الله ولا سيمون
وبالعناد فيك بقي انا هاغيرها
هاغيرها كل يوم

لا بجد
شكرا انك هنا
وشكرا انك كنت خاطب فردوس محمد
عشان محدش كان هيفكر يخطبها غيرك
هاستنك بكرة تيجي جدة
ويارب تحل مشاكلك في الشغل
ابقي كلمني علي الرقم التاني
عشان بكرة انا هاقفل جوالي
اوك؟

Anonymous said...

نسرين

يا من خلقت من قمر

وعجنت من ياسمين

يا طاهرة الروح
يا بريق اللجين
أأصبح الفجر منك
هل ذا الندى شهد تقاطر من مقلتيك أوأزهر من عنفوانك طيب عطر
أ حفيف روحك
انجلى ايقاع الشعر
نسرين
أيا ساحرة
عجز عن مجاراتها سحرة بابل
أيا راغدة
غارت من أنتوثتها الخمائل
أيا وارفة
امتدت فغدا ظلها روح الاصائل
نسرين
لما يعجز الوصف حينا
بل كل حين
لم تتلعثم الكلمات
حتى لا تستبين
لم روحى حين ذكرك تنتشى طربا
يئن له الانين
اننى المشتاق لحنا
ولست بذالكم الامين
نسرين
من يحتفى بجمال روحك
وقد اغرقه الشوق
وعذبه الحنين ...

أخي ساعد نسرين بادعاء أني أكتب الشعر... كتبت هذه الكلمات في نسرين هي ليست نسرينك ولكنها اخرى الهمتني هذه الكلمات ارجو ان تقبلها مني وتهديها اياها حال لقاءك بها جمعكما الله على خير وتشرفني زيارتك لمدونتي

http://nawras.modawanati.com

تحياتي ... أختك نورس

عصفورة من الشرق said...

على فكره انا اعرف واحده اسمها نسرين بتدرس معايا فى الجامعه الامريكيه تسويق يمكن تكون نسرينتك ؟ مش عارفه قولى ازاى اساعدك لان بجد نفسى اقدر
ربنا معاك

Anonymous said...

السلام عليكم
باذن الله قريب نزورك كلنا في بيتك انت ونسرين
انا اللي فهمته من كلامك ان نسرين من القاهرة
وانا في الاسكندرية
لو هي في الاسكندرية قوللي بس
وانا الاقيهالك من تحت الارض

بالنسبة للبلوج
انا للاسف مش عاملة واحد
اصلا انا معنديش وقت اتلفت
لكن اوعدك اول ماعمل واحد لازم هقولك

اللهم استرنا فوق الارض وتحت الارض ويوم العرض عليك

روح شرقيه said...

متقولش
كده لانك عيونها دى مرايتك انت مش هتحب ابدا انها تشوف حاجه مش حلوه
بكرر دعائى معاك يجمع بينكم على خير عشان البس فستان جديد واعزم كل اهل المدونات اللى حواليا ونفرح منك بقه

مجداوية said...

ساعد نسرين الأيمن
شكرا لزيارتك لمدونتى وابداء رأيك لكن ممكن معلش حاتعبك معايا وتاخد تاكس وتيجى ترد على سؤالى لك هناك عشان عايزة أفهم وتشرف وتنور فى كل الحالات

Mohamed Hesham Safa said...

جميلة جدا
................................

والسـ ختام ــلام

yasmin al-ashry said...

بجد بجد .. هما صحيح سطريين .. لكن فيهم اجمل المعاني

دمت مبدعا .. يا ساعد نسرين الايمن

yasmin al-ashry said...

بجد انت انسان راااااااااااائع .. اشكر لك مشاعرك الدافئة .. وحسك المرهف ..

بجد يابختها نسرين .. شكر خاص على بوست " حماقتي معها 2 "

اللهم اكتب له الخير حيث كان واينما كان ..

نادمة على غيابي عن زيارة تلك المدونة .. وارجو ان لا تغيب عن زيارتي ولا تنسى الجوائز الثلاث !!

t3ban said...

بتفكريني باغنية خالد عجاج
ميين في الدنيا دي متخلقشي بريء مبيختلفش عن الملايكة في شيء
الدنيا هي الي بتعمل مننا شياطين

ساعد نسرين الايمن said...

نورس

اقولك علي حاجة وتصدقيها
مش عارف ليه اول ما قرايت تعليقك واسمك
حسيت انني قريب اوي من نسرين وانني اكيد هاوصلها
فكم النورس بيكون دليل للبحارة ان البر قريب
فكنتي انتي دليل لي انها قريبة اوي

ابيات شعر رائعة أعجز ان اتي بمثلها

فمازالت اشعر ان اللغة ضيقة جدا علي ان تصف نسرين
واضح ان كل النسرينات ملهمات

بالمناسبة مدونتك رائعة
اسمحي لي ان ازورها اليوم
والفها كلها بالتوك بتاعي

وشكرا لدعائك
اتمني وجودك دوما
عشان انت بتدي امل

ساعد نسرين الايمن said...

عصفورة من الشرق

بحيي شعورك انك بتسالي
وسلامي لي علي نسرين اللي بتدرس تسويق في الجامعة الامريكية
نسرين قريبة من امريكا بشكل ما
ساعديني انك تتسالي عدد اكبر من الناس
بالمناسبة فين بوساتتك الجديدة ؟
اتحفيني بسرعة بليز
وشكرا لوجودك دائما

ساعد نسرين الايمن said...

هبة الله

,,,,,,,,,,,,,,,
وأجمل هدية
طبعا انتي عارفة انا بفتكر ايه دوقتي

عجبني اوي جدعنتك - حد شاف اسكندرانية مش جدعة؟؟!! - وحماستك انك تتدوري عليها ولو تحت الارض
بس بو ليك حد في القاهرة او حد يعرف حد في القاهرة
او حد يعرف حد في وزارة الخارجية قولي لي
وانا اقولك تسالي علي ايه ؟
وساعتها هتكوني ساعديتني

هبة الله
انتي عجينة صديقة ممتازة
لكن ككل شئ جميل نادرة وصعب الوصول اليكي
وكمان مش عندك وقت تلتفتي
عاجبني التشبيه اوي
لكن الله يخليكي
ابقي التفتي
عشان ممكن تلاقيها لما تتلفتي
هبة الله
شكرا لوجودك دائما

ساعد نسرين الايمن said...

روح شرقية

شكرا لدعائك جدا
وان شاء الله اشوفك بفستان الفرح
وانا اللي اعزم الناس
واسقي الشربات
واتفق مع حمادة هلال وشعبولا يا رب
وشكرا جدا لانك بتجي وتجيبي الاحلام والدفء معكي
الله يخليكي ابقي تعالي علي طوال

روح شرقية
انتي ارق واحلي هدية

ساعد نسرين الايمن said...

مجداوية

والله الموضوع مش زي ما انتي فاهمه
وكان مدح والله العظيم

مجداوية
من ساعة ما عرفت مدونتك عن طريق المدون الرائع الذي لا اعرفه ولكني احب مدونته كثيرة مللك الكبدة
بالمناسبة ارجو ان تسلمي لي عليه
منذان عرفت مدونتك
وانا شايف فيك صديقة ممتازة
متخلييش الشطان يجي بينا بليز
انا طول عمري بقول علي الاسكندرانين جدعان
واسال هبةالله كده

ساعد نسرين الايمن said...

mohamed hesham

شكرا جدا
واحلي سلام
عاجباني انك من نفس برجها بجد
شوفت هي ازاي بتجمعنا؟
في انتظارك دائما

ساعد نسرين الايمن said...

yasmin al-ashry

هم صحيح ثلاث سطور
بس بجد انا بحسد نفسي انني كسبت فيهم صديقة رائعة زيك

دمتي طيبة رحيمة وشاعرة مرهفة وزائرة دائمة لينا هنا

ادام الله الود

ساعد نسرين الايمن said...

yasmin al-ashry

بجد انتتي اللي روحك حلوة عشان كده شايفة الجمال في المشاعر

انا كمان اشكر لك احساسك بالناس واسلوبك الرائع في السرد
انتي ممكن تكتبي سيناريو كويس جدا علي فكرة

شكرا اوي انا بوست حماقتي معها 2 عاجبك
عارفة ؟
انا نزفت في البوست ده جزء من صدقي
وبالنسبة ليا ده من اجمل البوستات اللي عندي
عشان كده انا بحب اوي وباشكر كل الناس اللي حبيته

يا سمين
احنا دوقتي بقينا اصحاب
ممكن بقي اطلب منك طلب؟
ممكن تطمني علي نسرين صاحبتك انتي ونهي
عشان بجد بجد انا مش كنت اعرف انها تعبانة عشان مش كنت بادخل
ياليت بجد تتطمني عليها
وتقفي جنبها
عشان هي انسانة طيبة اوي وتستاهل كل خير
وياليت كمان توصلي ليها سلامي بليز
النهاردة اسمحي ليا انني اهمل طالعة جوية للمدونة عندك
ومش ندمي بس تعالي
والجوايز طبعا في انتظارك
يا دكتورة ياسمين
بس انتي تؤمري بس

في انتظارك دائما

ساعد نسرين الايمن said...

انور

يا ميت هلا علي الاسكندراين الجدعان

شكرا لمرورك الاول
انا مش عارف اعنبة خالد عجاج ديه
وعمتا انا مش بحب اسم خالد اصلا
وعمري ما شوفت واحد اسمه خالد وطلع كويس اساسا
بس عاجبني انك بتحرب المخدرات بطريقتك
انا معك يا رفيق

بجد معك