Saturday, January 26, 2008

امم افريقيا السادسة والعشرين الدورة الرابعة بدون نسرين
















لسبب ما يرتبط كل شئ في حياتي بنسرين


كل احلامي تبدا وتنتهي بها

ودوما ما اتخيل تعليقها ورد فعلها في المستجدات
اعرف جميع تعبيرات وجهها واعرف متي تستخدمها واحبها جميعا
اذكر ان اخر دورة شاهدنا معا كانت عام 2000
اذكر تعليقاتها علي اللعيبة
ذات مرة قالت لي اني بي اصرار بسام وطيبة ياسين ومهارة كابتن ماجد
وفعلا هي كانت بتشبه البنت الرقيقة اللي كانت بتشجع فريق المجد وبتحب ماجد
البنت بتاعة مرحي مرحي فريق المجد
والان بعد اربع دورات - هل هم اربع دورات حقا- اتساءل بحرقة اين هي ؟؟؟
اتساءل بعد ان كادت غدة الاستمتاع الكروي تموت لدي
اذكر انها وعدتني انهوا لو كانت هناك دورة افريقية في مصر فستحضر معي احد المبارايات بالاستاد
ذالك الحلم الذي ظل حبيسا حتي اتي عام 2006 وعملت المستحيل حتي اغير ميعاد اجازتي لاكون في مصر وقت المبارة النهائية
وفعلا وصلت قبل المباراة بيوم
وذهبت الي الاستاد
لم اتمكن من دخول المبارة بسبب الزحام والتذاكر وجيمي
يااااااااااااه

ممكن حلم الواحد فضل يحلمه سنين مش يتحقق عشان الحاجات ديه

طبعا طلب مني اصدقائي ان نذهب الي اي قهوة قريبا كي نري الماتش

لم اتحرك من مكاني

لم اري المبارة

انتظرت وانتظرت

حتي النهاية

لا لاري اللعيبة
ولا لاري حسن شحاتة او ميدو مشاكل
لكن املا ان اراك تخرجين في افواج المشجعين
يااااااااااااااااااااااااااه
ياله من شعور
ويا له من موقف

كم تعبت عني من اختراق جموع القادمين

وتعبت رجلي من اصل لفتاة لارها من وجهها املا ان تكوني انتي
كم تعبت من السيطرة علي كل هذي الجموع الهمجية
تمنيت وقتها ان امتلك ميكروفانا ضخما حتي اناديك

او ان اظهر امامك علي شاشة الاستاد وانا ابحث عنك فتجدين انتي
وانفضت الدورة الثالثة
والان لا اعلم هل يجب ان انتظر حتي موعد الدورة القادمة كي اراك نسرين

هل توجد حلول اكثر رحمة نسرين ؟؟

حتي لو لم توجد حلولا اخر نسرين فسوف اظل اتذكرك واتذكر تعليقاتك الذكية

فان كما تعرفين امتلك اصرار بسام وطيبة ياسين ومهارة كابتن ماجد
ونسيت اقولك
وغباؤة عمر
وضعف قلب مازن














5 comments:

رفقة عمر said...

تالت مرة احط تعليق يارب يتنشر المرة دى
اولا رجاء ياريت تخلى التعليقات فى صفحه زى ما هى عند معظم المدونين لان الطريقه دى فى نشر التعليق بتضيع التعليق وبتهنج الجهاز
ومش هاعرف ااقول تانى الكلام اللى قلتله قبل كدة هو بيتقال مرة واحدة

Unknown said...

هو حضرتك بجد؟؟؟

يعنى فى فى الدنيا بتاعتنا دى بنى آدمين مخلصين اوى كدة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

!!!!!!!!!!!!!!!!!

أعذرنى عندى حالة إذبهلال رهيبة ومش قادرة اتصور ان الحياة كلها بالنسبالك إتلخصت فى إسم حبيبتك

نسرين


سبحان الله بجد

!!!!!!!

ساعد نسرين الايمن said...

رفقة عمر

معكي حق والله
التعليق هنا صعب جدا
انا نفسي مش عارف اعلق

لكن رجاء استحملي
مازالت اعاني من بعض المشاكل التقنية
فقد شغلني حبي لنسرين عن تعلمي الكمبيوتر والنت في الصغر
وانا بجد عايز اعمل حاجات كتيرة هنا بس لسه مش عارف ازاي

استعنت بالاخ القدير/ مبرمج حر وفي انتظار الرد

اسف جدا
مش ليا حظ تنعشي روحي ببعض من كلماتك الرائعة

وشكرا علي كل كلماتك الجميلة
اللي قرايتها واللي مش قرايتها

رفقة عمر
انتي بجد رفقة عمر

ساعد نسرين الايمن said...

انسانة
سعيد اوي بتشرفي حضرتك النهاردة

صدقيني ما يحدث هنا ليس له علاقة بالاخلاص
ان البوصلة لا تتجه للشمال لانها تخلص للشمال او تحبه

انها تتجه للشمال لانها لا تعرف اتجاها اخر تتجه اليه مثلي تماما

قطعة الحديد تنجذب للمغناطيس
لانها لا تعرف شئ اخر تفعله

هناك قوي تجذبيني اليها اقوي من الجاذبية الارضية ذاتها

لم افكر مطلقا في ثقافة الاخلاص هذا
لا احد يفكر انه سيكون مخلص لعينه او اذنه مثلا
انها جزء من روحي
بل هي روحي نفسها

نظرية الاخلاص تفترض انني اخلص لشئ ليس داخلي وهي بداخلي قطعا

معكي حق في موضوع ان الدنيا اتلخصت لي في نسرين
وفعلا لو وضعوا لي الكون بكامله بقصوره ونسوره وانهاره وخيله وسياراته ومناصبه في كفة ونسرين في كفة
ساختار حياتي طبعا
فلن تنفعني الاموال وانا ميت

لا تقولي سبحان الله بجد
ولكن قولي
سبحان الله وبحمده
سبحان الله العظيم

في انتظارك دائما انسانة

ساعد نسرين الايمن said...

رفقة عمر

والله يا رفقة عمري انا نفسي دوقتي
كتبت بوست اخد مني 3 ساعات وجيت انشره راح

حسيت نفس احساسك
الكلام بيطلع مرة واحدة بس
ربنا يعينا

لو كانت هي معايا مكنش حصل كل ده والله
واتحصرت علي البوست كده
عمتا يجب ان اعترف
ساعد نسرين مبيعرفش
يعمل اي حاجة
من غير نسرين نفسها

رفقة عمر
انتي بجد رفقة عمر